Notulen Ledenvergadering 27 februari 2025

Datum:         Donderdag 27 februari 2025

Locatie:        Kantine van de Peelhorst 

Tijd:             19:30 inloop 

                   20:00 opening vergadering 

1. Opening 

Voorzitter: Lennie Bankers

Penningmeester: Loes Vialle

Bestuurder: Anouk Verlijsdonk
Notulist: Ilse Geurts

Welkom heten ALV 2025 over het jaar 2024. We beginnen met 1 minuut stilte voor Jo Smeets, vanwege het overlijden afgelopen zomer.

Nieuwe bestuursleden:

  • Anouk Verlijsdonk      > secretaris/algemeen bestuurslid
  • Loes Vialle                 > Penningmeester
  • Fanny Fransen-De Jong        > algemeen bestuurslid
  • Rick Hubers               > van Penningmeesterschap naar algemeen bestuurslid


Afscheid genomen in het bestuur van:

  • Ilse Geurts
  • Rik vd Zanden            > materialenbeheer overgenomen
  • Max vd Zanden          > Werkgroep trainers


We zijn als bestuur blij met de grote toestroom van jeugdleden! Door clinics, toernooien en goede mond-op-mondreclame blijft onze jeugd groeien. Bedankt aan iedereen die hier op enige wijze een bijdrage aan heeft geleverd.

We willen ook stilstaan bij een aantal vrijwilligers die hebben aangegeven te gaan stoppen:

  • Gerard Schrama – jarenlange betrokkenheid bij de Sprint in diverse commissies, het bestuur en mede-oprichter van TID en tot zeer recent hier actief in geweest.
    • Gerard was niet aanwezig, maar attentie zal zijn kant op komen
  • Carlus – TID voorzitter (bijna 30 jaar)
    • Attentie voor Carlus
  • René Bladder  – voorzitter WT
  • Freddy van de Kerkhof – Lid WT
  • Rikie Geurts – PR
  • Bianca Nooijen – Sponsorcommissie
  • Rachelle, Kay en Lindy voor hun inzet bij de kledingactiecommissie

Voor degene die aanwezig waren is een bloemetje aangereikt, bedankt allen!!

Dan een serieuzere noot: de vacature van voorzitter van TID. Deze vacature is al diverse malen voorbij gekomen. De afgelopen maanden heb ik diverse telefoontjes gepleegd met mogelijke kandidaten, maar helaas met weinig geluk. Degene die ieder jaar op de ALV zijn, weten hoe belangrijk TID is voor onze inkomsten en waarom de noodzaak groot is dat er een goede opvolger komt. TID is een hele belangrijke inkomstenbron voor De Sprint, dus er is grote nood bij het opvullen van het voorzitterschap van deze functie.
 
Carlus vult aan: hoeveelheid werk is erg beperkt, 4 avonden bij elkaar ongeveer, soms is een mail voldoende, belangrijk is het contact hebben met de gemeente en andere verenigingen. 1x per jaar de jaarvergadering, wat altijd soepel verloopt. Carlus bedankt nogmaals Gerard en Piet voor de mede-oprichting van TID.

Daarnaast zoeken we een aantal personen, zo’n 3 tot 5, die bij nood uit kunnen helpen met het legen van de kledingcontainers. We hebben nu een betrokken vrijwilliger die dit doet, maar het is natuurlijk essentieel dat deze direct opgevangen kan worden zodat wij aan onze verplichtingen kunnen blijven doen. Het zou fijn zijn als er een aantal mensen die opstappen om dit op te pakken

Save the date: 5 april is de kledingactie weer en hiervoor zoeken we nog vrijwilligers die meehelpen met het ophalen.

2. Notulen ALV 2024

Opmerking van Piet om het verslag overzichtelijk op de website te plaatsen. Verder de vraag van voorzitter of er vragen zijn over de notulen van de ALV van 2024 over het jaar 2023. Tevens de vraag of er vragen/opmerkingen zijn over het jaarverslag. Hier kwamen geen vragen/opmerkingen uit.

3. Jaarverslag 2024

  • Sponsorcommissie: Wisseling geweest. Sinds een maand nieuwe SC: Gaat het komende jaar investeren om het goed op orde te krijgen. Zit nog in de opstartende fase.
  • Wedstrijdsecretariaat: Graag tijdig doorgeven als er een voorkeur “vrije dag” is voor competitiewedstrijden
  • PR-commissie: Ligt nu stil, belangrijkste taken en de mailbox worden opgepakt, maar geen actieve inzet. Mochten er vrijwilligers zijn graag
  • Kampcommissie: >50 aanmeldingen voor kamp!!

Jaarverslag is op de website geplaatst, daar is het jaarverslag van de commissies na te lezen.

4. Financieel verslag 2023

  • Het financiële verslag is uitgedeeld tijdens de algemene ledenvergadering.
  • Promotie Asten: Dit jaar is hij afgeboekt. Belangrijk dat het geld zichtbaar blijft. Nu geen zicht op opstart van club. Geld blijft gereserveerd om hier in de toekomst nog eventueel gebruik van te maken. Loes vult aan dat de kascommissie een formulier ondertekend waarin dit opgenomen wordt.
  • Winst/verliesrekening: het resultaat is negatief, maar dit is volgens verwachting. De inkomsten bestaan vooral uit contributie, TID en de kledingactie. De grootste uitgaven worden gedaan voor de zaalhuur van trainingen en wedstrijden. Daarnaast zijn de kosten voor de kledinginzameling ook aanzienlijk, maar in verhouding met de inkomsten hiervan.
  • Uitsplitsing winst/verliesrekening + begroting. Begroting ligt in lijn met resultaten. Opvallendheden: Heren geen trainer + dames 1 goedkopere training. Afschrijving nieuwe tenues zijn vanwege halfjaarlijkse overbrugging ook minder.
  • Kledinginzameling: de kiloprijs is sterk gedaald het afgelopen jaar. De begroting is hier nog niet op aangepast, er worden minder inkomsten verwacht. Het is lastig inschatten hoeveel.
  • Behoorlijk negatieve begroting: Hoe gaan we hiermee om? Niet direct een oplossing, maar taak van het bestuur hier komende tijd over na te gaan denken.
  • Loten grote clubactie: Lid betaald liever het bedrag van de loten zo aan de sprint dan aan de grote clubactie. Lot kost 5 euro, voor de sprint levert het 3 euro op.

5. Verslag kascommissie

Jessica, Marjon en Willem hebben de stukken ingezien en gecontroleerd. De balans op de rekening klopt. Decharge geleend voor de vergadering. Kanttekening: Rick moet nog wat informatie leveren aan Loes. Loes heeft het volle vertrouwen gekregen om als penningmeester aan de slag te gaan.

Jessica van de kascommissie geeft als tip om bij de overgang van penningmeester om een tussencontrole te doen.

6. Benoeming nieuwe kascommissie

Kascontrole bestaat uit 3 leden. Willem van Hoek is voor het derde jaar lid, Suzanne (lid dames 1)  meldt zich vrijwillig aan.

Kascommissie 2025: Marjon van Hoek, Jessica Coenen, Suzanne

7. Begroting 2024 en vaststelling contributie

Vorig jaar verhoogd, wordt dit jaar niet verhoogd. Nogmaals willen we benadrukken om bij financiële problemen bij het bestuur of de vertrouwensproblemen aan te kloppen. Wij denken graag mee hoe we dit samen kunnen oplossen!

8. Benoeming bestuur

Reeds benoemd in het voorwoord.

PAUZE

9. Mededelingen bestuur/commissies

  • We willen volgend seizoen starten met een sportiviteitsprijs. We vinden het belangrijk dat onze club sportiviteit uitstraalt. Dit geldt voor onze leden, coaches, trainers, vrijwilligers en ouders van leden. Door deze prijs in het leven te roepen hopen we dat met elkaar een sportieve sfeer overbrengen naar elkaar en andere verenigingen. Wil je hierover meedenken of heb je meteen iemand in je hoofd die je wil nomineren? Dan horen we het graag! Dit kan een team/ouder/coach/trainer zijn, dan kunnen jullie dit laten weten

  • We willen de depothouders bedanken: Zij krijgen een kleinigheidje
    • Rikie Geurts
    • Mark Bennenbroek
    • Gerard Schrama
    • Wim van Haandel

10. Beker van Kees

40 jarig jubileum van de Beker van Kees

Marie-Annette Philipsen neemt het woord en draagt de beker van Kees over aan Mijs van Horne.

11. Jubilarissen

Jubilarissen 12,5 jaar lid

Gaby vd Berk                        

Anke Bladder                        

Bianca Bladder (op vakantie)           

Rachelle Philipsen     

Marie Anette Philipsen

Jubilaris 25 jaar lid

Elke Dielissen

12. Ereleden en Leden van Verdienste

Mark Bennenbroek en Marjon van Kampen: Erelid

Rikie Geurts: Lid van Verdienste

13. Rondvraag

  • Huidig ledenaantal: 178. Lager dan voorgaande jaren. Dit komt omdat de ledenlijst is opgeschoond. Er waren nog een aantal vrijwilligers aangemeld bij de bond, die geen actieve vrijwilligersfunctie meer hebben.
  • Guido van Erp gaat de taken van Antoon overnemen als jeugdcoördinatie. Hoe zit dit precies. -> Ongeveer 1x per maand betrokken, coaching aan trainers. 
  • Ilse v Gog -> Zijn er meer mensen die in een spargroepje willen zitten voor een boekje voor nieuwe leden, zodat ze wegwijs worden gemaakt binnen de vereniging.  -> Max Verstappen (heren 1) meldt zich aan.

Geen andere vragen voor de rondvraag.

14. Sluiting, 21:45 uur

De vergadering wordt gesloten door Lennie en er is nog mogelijkheid voor een drankje.